Tobias van Dongen met ONA naar “De Adriaan 2017”

Zaterdag 8 april gaat Tobias van Dongen (17 jaar) uit Lage Mierde als solist op hoorn, begeleidt door muziekvereniging ONA, strijden om de “Adriaan”. Deze muziekwedstrijd vindt dit jaar voor de 13e keer plaats in de Kemihal aan de Hennepstraat in Riethoven. Tijdens “De Adriaan” treden jonge solisten op samen met hun corps. De prestatie wordt beoordeeld door een vakkundige jury.

Tobias zal tijdens dit optreden onder begeleiding van muziekvereniging ONA “Concerto for Horn” van Saverio Mercadante, gearrangeerd door Willy Hautvast, als wedstrijdstuk spelen. Daarnaast worden ‘Jupiter –Hymn’ from “The Planets van Gustav Holst, gearrangeerd door Johan de Meij en Concerto d’Amore van Jacob de Haan gespeeld. Tijdens het voorjaarsconcert van Harmonieverening Sirena zal ook muziekvereniging ONA een optreden verzorgen ter voorbereiding “De Adriaan”. Deze middag kunt U voor de eerste keer de wedstrijdwerken komen beluisteren.

Het doel van de stichting “De Adriaan” is het bevorderen van muziekbeoefening door amateurs en het verstevigen van de onderlinge banden tussen muziekverenigingen in onze regio, in het bijzonder die voor harmonie en fanfare, in de eerste plaats ter stimulering van jong muzikaal talent. Iets waar Tobias zeker aan voldoet.